Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Κλέφτες και αρματολοί

Ακούω τα δημοτικά τραγούδια για τη ζωή των κλεφτών



Μάνα μου, τα- μάνα μου, τα κλεφτόπουλα
Τρώνε και τραγουδάνε, άιντε, πίνουν και γλεντάνε
Μα ΄(έ)να μικρό, μα ΄να μικρό κλεφτόπουλο
Δεν παίζει, δε γελάει, ούτε πίνει ούτε γλεντάει
Μόν΄ τ΄ άρματα, μον΄τ άρματα του κοίταζε
Του ντουφεκιού του λέει, γειά σου, Κίτσο μου λεβέντη
Ντουφέκι μου, ντουφέκι μου περήφανο
σπαθί μ' ξεγύμνωμένο, γεια χαρά σου το καϋμένο
Πόσες φορές, πόσες φορές με γλίτωσες
απ΄του εχθρου τα χέρια τα σπαθιά και τα μαχαίρια



Σαράντα παλικάρια
  • Σαράντα παλικάρια από τη Λιβαδειά
  • Φεύγουν αρματωμένα και πάνε για... και πάνε για κλεψιά.
  • Στο δρόμο που πηγαίναν γέροντα... βρε γέροντα απαντούν.
  • Γεια σου χαρά σου γέρο....
  • Καλώς τα... καλώς τα τα παιδιά.
  • Που πάτε παλικάρια, που πάτε βρε, που πάτε ρε παιδιά....
  • Πάμε για να πατήσουμε, την Τροπο... βρε τη Τροπολιτσά.
  • Έλα μαζί μας γέρο ρε για την ο... ρε για την ορμηνειά.
  • Δεν ημπορώ παιδιά μου γιατί είμαι γε... γιατί είμαι γέροντας.